iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


hot! Как да управляваме хормоните, отговорни за излишните килограми?


Желанието да си похапнем още малко, въпреки че би трябвало да сме вече сити, със сигурност води до натрупване на излишни килограми. Специалистите смятат, че можем да контролираме усещането за глад, ако се опитаме да разберем хормоналната природа на хранителните си навици.

image


Специалистите са на мнение, че в много от случаите повишеният апетит е следствие от „играта” на хормоните в нашия организъм. И спокойно можем да го контролираме с помощта на далеч не сложни методи.

Например, за да се поддържа нормален баланса на „хормона на апетита” грелин – важно е да се правят ежедневно физически упражнения, да си осигурим добър сън, а също и достатъчно протеини с храната. Ако усетим глад, най-добре е да хапнем 100-150 грама варено постно месо или същата порция зрял фасул, богат на растителни протеини, но абсолютно без хляб, съветват специалистите. Въглехидратите, за разлика от протеините провокират увеличаване синтеза на „хормона на апетита”.

Отлично средство срещу хормоналните пристъпи на глад са и простички, но интензивни физически упражнения – серия бързи кръгове с ръцете или с краката, или приклякания. Аеробните физически упражнения помагат за понижаване нивото на лептина, хормон, отговарящ за способността на организма да усети засищане при хранене. При хората с наднормено тегло се синтезира много повече лептин и в резултат техният мозък игнорира сигналите за засищане и те се поддават на усещането за глад.

Освен това специалистите забелязали, че при хората, които в състояние на стрес изпивали чаша силен черен чай или просто дъвчели дъвка, се намалявало нивото на хормона кортизол с 10-12%. Повишеното ниво на кортизол говори за реакция на организма към стреса – именно кортизолът провокира и желание за похапване на продукти, богати на въглехидрати като захарни и тестени изделия.

Специалистите установили също така, че редовният секс (два и повече пъти седмично) поддържа на необходимото ниво „хормона на секса” естроген. Недостигът на естроген води до намаляване на серотонина и повишаване на кортизола в организма, което засилва желанието за похапване на по-мазни храни, както и сладкиши. Изследванията показват, че хората, които водят нормален полов живот в много по-малка степен страдат от хранителни разстройства и наднормено тегло в сравнение с тези, които пренебрегват удоволствието от секса.


2014-05-23 | Hot&Cold |

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 108 Вчера 245
Общо 294090 за 2227 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.