iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


Зелето – видове и полезни свойства


Безспорно зелето е един от най-популярните зеленчуци. Много хора предпочитат да консумират само бяло зеле под формата на салати, сарми, супи и други ястия. По отношение обаче на ползите за организма бялото зеле не заема водеща позиция. Нека разгледаме някои видове зеле и техните полезни свойства.

image


Бяло зеле
Съдържа много витамини и минерали, но основното му предимство е високото съдържание на витамин С, по-високо в сравнение дори с лимоните. Бялото зеле е източник на витамин U, който заздравява ерозии и язви, включително на дванадесетопръстника и стомаха. Освен това бялото зеле е нискокалорично и може да се включва в различни диетични режими.



Червено зеле
Различава се от бялото не само по цвета си, но и по състава на полезни вещества. В червеното се съдържа голямо количество витамин С, който в комбинация с антоцианите осигурява на зелето необичайния цвят и мощното антиоксидантно действие. Червеното зеле регулира проницаемостта на стените на кръвоносните съдове, предотвратява образуването на атеросклеротични плаки и по този начин осигурява профилактика на сърдечносъдовата система.



Карфиол
Карфиолът съдържа омега-3 мастни киселини и растителни протеини. Богат е на лимонена, ябълчна и тартронова киселина, важни киселини за всички, които искат да се отърват от излишните килограми. В карфиола се съдържат още големи количества витамини от група В и фолиева киселина. Изключително подходящ е за консумация при недостиг в организма на витамини от В групата.



Брюкселско зеле
Изключително популярно е в Европа, а малките му зелени листа са богати на фибри, които оказват положително въздействие на храносмилателната система. Брюкселското зеле е полезно за хората, които имат проблеми със зрението, тъй като съдържа лутеин и витамин А. Но най-важното – брюкселското зеле е отлично за профилактика на онкологичните заболявания и оказва съществена помощ в борбата с някои видове рак, включително рак на гърдата и на яйчниците при жените, а при мъжете – рак на простатата.



Броколи
По съдържание на полезни вещества броколите си приличат с бялото и цветното зеле. Броколите имат отрицателна калоричност, което означава, че организмът губи повече калории за преработването им, отколкото се съдържат в тях. Редовната консумация на броколи подобрява работата на сърдечносъдовата система, влияе благотворно и на нервната система.



Къдраво зеле
Този зеленчук е важен за организма, особено след прекарани възпалителни процеси, както и при силно физическо натоварване. В къдравото зеле присъстват аминокиселини, чиито състав е сходен с тези в месото. Затова и къдравото зеле е особено препоръчително за вегани. Ако за 1 денонощие се консумират 200 грама от зелето, това замества потребността на организма от протеини за този период. Освен това къдравото зеле съдържа много по-голямо количество калций в сравнение с млякото.



Савойско зеле
Савойското зеле се смята за родственик на бялото, но се отличава с малко по-голямата си калоричност. Лекарите препоръчват савойското зеле да се включва в диетата на хора, страдащи от диабет. Зеленчукът намалява отоците, тъй като има леко диуретично действие. Съдържа специфични масла, които потискат развитието на вредни бактерии в организма, действат противовъзпалително и имуностимулиращо.




2016-02-16 | Здраве |

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 89 Вчера 227
Общо 294544 за 2229 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.