iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!

hot! Канадски учени откриха мозъчни неврони, отговорни за депресията

Канадски учени идентифицираха мозъчни неврони, свързани с депресията. Откритието дава възможност за разработване на нови методи на лечение на опасното психическо разстройство.

image

Изследователи от Университета в Монреал първи откриха връзка между риска от развитие на депресия и разновидност на мозъчните клетки – т.нар. норадренергични неврони. Тези неврони се намират в зона на мозъка, наречена locus coeruleus. Комуникират си с помощта на норадреналин – невротрансмитер, участващ в процесите на регулиране на емоциите и настроението, а сега и на депресията, според авторите на изследването.
С помощта на фармакологични, генетични и оптогенетични (стимулиране на невронната активност със светлинни лъчи) методи, учените демонстрират, че животните, при които не се синтезира достатъчно количество норадреналин, системно се сблъскват със симптоми на депресия. Това е обратима ситуация, тъй като повишаването на производството на норадреналин намалява склонността към депресивни състояния.
Събитията в живота, провокиращи стрес, като загуба на работата, нещастен случай или смърт на близък може да предизвикат тежки симптоми на депресия при даден човек, но не провокират при друг. Ключов фактор в случая се явява устойчивостта – биологичен механизъм, който определя способността на всеки човек да се възстановява след стресови или травматични моменти в живота.
Настоящото изследване хвърля светлина върху функционирането на този механизъм. Освен откритието на мозъчните механизми, свързани с депресията, учените могат да обяснят как адренергичните лекарства могат да се използват при лечението на тежка депресия.

2016-02-18 | Hot&Cold |

Всички статии

banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

Днес 209 Вчера 418
Общо 307477 за 2288 дни
Най-много 449 на 17.11.2018 (23:53)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.