iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!

hot! Човешката наследственост предвижда възможност за неколкократна смяна на зъбите

Учени от Шефилдския университет (Великобритания) откриха, че при хората биха могли да израстват нови зъби подобно на акулите. Внимателното изучаване на акулите десетилетия наред позволява на изследователите да разгледат проблема за регенерацията на човешките зъби под друг ъгъл. Изследователският екип откри комбинация от гени, която позволява на акулите да регенерират своите зъби цял живот.

image

Акулите могат да възстановяват своите легендарни зъби с помощта на прост генен механизъм. Този механизъм обаче трябва да бъде детайлно изучен, за да може да се помогне на хората в борбата със загубата на зъби.
Учените и преди са били наясно, че някои риби (акули и скатове) се отличават със способност за регенерация на костната тъкан. До този момент генетичните механизми, позволяващи им успешно да се справят с тази задача в различни етапи от жизнения цикъл, не бяха добре изучени.
Изследователската група, ръководена от доктор Гарет Фрейзър от Шефилдския университет открива специален набор от гени в клетките, образуващи зъбната плочка, които отговарят за непрекъснатото възстановяване на зъбите при акулите.
Хората също имат такъв набор от гени, отговарящи за смяната на млечните зъби. Но при човека се формират само два набора – млечни и постоянни зъби, като след пълната смяна на млечните изчезва способността за възстановяването на зъбите.
Шефилдският екип доказва, че подобна комбинация от гени при акулите, отговаряща за постоянното възпроизводство на зъбите се е съхранила след 450 милиона години еволюция. При хората тази способност се е загубила с течение на времето.
Доктор Гарет Фрейзър казва: „Знаем, че акулите са внушаващи страх хищници и една от основните причини за тяхната безпощадна захапка са острите като бръснач зъби, които бързо се възстановяват през целия им живот“.
Анализът на зъбите при ембриони на котешки акули позволява на учените да изследват експресията на гените по време на ранното формиране на зъбната редица. Изследователите откриват, че тези гени (400 на брой) първи се „включват“ в етапа на появата на зъби при акулите, съпровождат периода на съзряването им и остават активни до края на живота им.
Ако учените успеят да разработят методика, която да „включи" необходимите гени при човека, то ще отпадне необходимостта от зъбни протези, тъй като организмът ще може самостоятелно да възстанови падналия или изваден зъб.

2016-03-07 | Hot&Cold |

Всички статии

banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

Днес 178 Вчера 151
Общо 299232 за 2255 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.